Egy ingatlanos tollából

profteam-ingatlan

profteam-ingatlan

Mit kell csinálnia egy ingatlanosnak?

2019. április 22. - holloz

Ez a bejegyzés azoknak szól, akik újak az ingatlan szakmában és szeretnének fejlődni benne.

Milyen ez a szakma? Mit kell csinálni ahhoz, hogy eladjak egy lakást? Hasonló kérdések lehetnek most benned. Azt írom le, hogyan dolgozom, mi az ami nekem bevált. Vágjunk is bele :)

 Kezdjük onnan, hogy kimegyünk, találkozunk a tulajdonossal és megnézzük a lakást. Mivel nekem nincs összehasonlítási alapom, így csak azt tudom elmondani, ahogy most dolgozom, hiszen más cégnél még nem dolgoztam.

Itt most meg kell jegyeznem, hogy egy átlagos belvárosi lakást veszünk alapul, mert sok esetben más dolgokat kell csinálni adott ingatlannál.

Nálam az első találkozás, inkább beszélgetés a tulajdonossal. Kíváncsi vagyok, hogy milyen ember és szeretném, hogy ő is megismerjen, hiszen együtt fogunk dolgozni több hónapon keresztül. Sokszor 1 óra beszélgetés után arra jövök rá, hogy még nem is beszéltünk a lakásról, de azt gondolom, jól van ez így és nem hiszem, hogy kidobott idő, mert nagyon fontos a bizalom kialakulása, szerintem máshogy nem megy.

Majd jó alaposan felmérem a lakást (Mikor volt felújítás? Milyen hibák vannak? Tájolás? Milyen plusz dolgok vannak? Milyen a ház? stb.) és ha lehet még aznap, de legkésőbb másnap csinálok egy értékbecslést. Ezt mindig megcsináljuk, mert nekem fontos látnom mennyit érhet valójában a lakás, mielőtt elkezdek vele foglalkozni. Van úgy, hogy inkább nem vállalom el a megbízást, ha nagyon messze áll az elképzelés a valóságtól.

Majd jön a második találkozó, itt megbeszéljük az árat és mindent elmondok, hogy dolgozom és mit teszek meg azért, hogy sikeres legyen az együttműködés. Azon kívül átbeszéljük a szerződést és ami nagyon fontos: pontról-pontra. Ne maradjon nyitott kérdés vagy olyan, amit nem ért. Itt általában szokott lenni egy-két nap, hogy átbeszéljék, nemszeretem a gyors aláírást, mert ahogy látom azt sokszor megbánják.

Szerződés után jöhet a fotózás, amiről már beszéltem egy előző posztomban, de ilyenkor készítünk egy alaprajzot is, hiszen nálunk a fotósunk csinálja azt is. Amíg a fotókat és az alaprajzot várom, utána nézek a ház történetének (Mikor épült? Ki építette? Ki lakott benne? stb.), akkor megnézem a környéket például, hogy hol vannak parkolóházak, éttermek, boltok és minden más.

Közben felveszem a kapcsolatot a közös képviselővel, ami szerintem szintén nagyon fontos, hiszen ő az, aki információt ad a ház jelenlegi állapotáról, az anyagi helyzetről és a közelgő tervekről, lehet-e rövidtávú kiadással üzemeltetni a lakást.

Majd jöhet a hirdetés. Ennél a pontnál szerintem fontos, hogy szinte minden információt leírjunk, amit tudunk a lakásról, a házról, de még a környékről is. Lehet nyugodtan hosszú, hiszen akit nem érdekel, úgy sem fogja elolvasni, de nagyon sok ember szereti teljesen megismerni a lakást. Egyébként, mi a fotózás során készítünk képeket a lépcsőházról, az épületről kívül-belül, de még a környékről is.

A lakás hirdetését lehetőség szerint sok helyre fel kell tenni. Tudom az ingatlan.com a legnagyobb és szinte mindenki azt nézi, de nem elég csak oda felrakni, mert nem csak onnan jönnek érdeklődők.

 és akkor hátradőlök és várok................hát NEM, mert most kezdődik csak a java. De ezzel majd a következő részben foglalkozunk.

Holló Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://profingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr1214779118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása